صنعتگران زنجانی به فروش‌ مجازی صنایع دستی روآورده اند

صنعتگران زنجانی به فروش‌ مجازی صنایع دستی روآورده اند

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، میزان فروش صنایع دستی به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی کاهش یافته است و صنعتگران به فروش مجازی روی آورده‌اند.

الناز خدایی فرد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در نوروز امسال هم همانند سال قبل شرایط برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی فراهم نشد، گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی در جنب رختشویخانه زنجان در این ایام فعال بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، ادامه داد: بستر فروش صنایع دستی در ایام نوروز در قالب نمایشگاه دائمی فراهم بود اما میزان حضور گردشگران بسیار ناچیز بود و این موضوع موجب کاهش فروش شد که به حدود 20 میلیون تومان رسید در حالی که این میزان در سال 98 بالای 500 میلیون تومان بود.

وی یادآور شد: مجموع فروش از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین امسال حدود 20 میلیون تومان بوده است در حالی در فروردین سال 97 این میزان بیشتر از سال 98 بود چرا که در سال 98 با بحران سیل مواجه بودیم و بازارچه‌های موقت و نمایشگاه‌ها نیز دایر بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پایان تصریح کرد: هفته اول فروردین میزان گردشگران بهتر بود اما 25 اسفند تا 14 فروردین 1400 فروش صنایع دستی تحت تاثیر وضعیت کرونایی و نبود گردشگر به شدت کاهش یافت.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید