زنجان به‌ عنوان شهر خلاق صنایع‌ دستی انتخاب شد

زنجان به‌ عنوان شهر خلاق صنایع‌ دستی انتخاب شد
زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: «استان زنجان در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر و حوزه صنایع‌دستی انتخاب و معرفی شد.

میر ارجمند گفت: در طراحی شهرهای خلاق ۹ حوزه طراحی و پیش‌بینی شد افزود: این حوزه‌های موضوعی شامل ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته‌بندی، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر تشکیل‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این شبکه می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ما برای توسعه اشتغال کشور کمک کند و در جلب گردشگری مؤثر باشد. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده‌ای است که برمبنای تحقق برنامه‌ها احیاشده است راهنمای روشن پیش رو دارد؛ که می‌تواند نهادهای مختلف را در کنار هم قرار دهد.

ارجمند گفت: در حوزه صنایع‌دستی شهرهای زنجان، در کنار شهرهای لالجین و ملایر از استان همدان میبد از استان یزد، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی، مینودشت از استان گلستان و کیش از استان هرمزگان به‌عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر طرحی است که فعالیت‌های هنری را شامل می‌شود و انجمن‌ها، اصناف و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در این طرح مشارکت می‌کنند، گفت: این طرحی است که بر پایه آمایش، آموزش و پژوهش مستمر ایجاد شود و در لایه‌های درونی به مطالعات جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر می‌پردازد.

ارجمند افزود: طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بسترهای محلی و بومی به اجرا درآمده و گام نخست این مسیر شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در مناطق مختلف کشور است.