ارائه بسته ویژه‌ برای تشویق سرمایه‌ گذاری در صنایع دستی

ارائه بسته ویژه‌ برای تشویق سرمایه‌ گذاری در صنایع دستی
زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: امسال بسته ویژه‌ای برای تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در عرصه صنایع‌دستی اختصاص داده شده است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه آیتم بسیار مهمی که امسال قصد داریم بر روی آن کار کنیم، تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است، گفت: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران برای حضور در عرصه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی تشویق می‌شدن.

وی افزود: امسال بسته ویژه‌ای برای تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در عرصه صنایع‌دستی دیده شده و تلاش می‌شود با مانع‌زدایی در این مسیر، پشتیبانی‌های لازم برای تحقق این امر صورت گیرد.

ارجمند با بیان اینکه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید، ادامه داد: در زمینه ملیله فعالیت های خوبی برای توسعه این رشته از صنایع دستی انجام شده و در تلاش هستیم حوزه آموزش رشته ملیله را گسترش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه حوزه صنایع‌دستی شاهد فعالیت در شاخه‌های مختلف، از جمله آموزش، توسعه، ترویج، بازاریابی، فروش و … هستیم، گفت: برای هر کدام از این موارد برنامه‌ریزی صورت گرفته تا امسال با توجه به شعار سال، هم از هنرمندان و صنعت‌گران پشتیبانی‌های لازم انجام شود و هم اگر مانعی در عرصه تولید داشته باشند، مانع‌زدایی لازم صورت گیرد.

ارجمند با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی تحت تاثیر تعطیلی سفرها قرار گرفته است، افزود: سال گذشته در راستای فعال نگه داشتن کارگاه‌های صنایع‌دستی و نیز شعار سال گذشته که «جهش تولید» بود، دوره‌های آموزش فروش صنایع‌دستی در بستر فضای مجازی را برای صنعت‌گران صنایع‌دستی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فروش هنرمندان و صنعت‌گران عرصه صنایع‌دستی، امروز در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد، گفت: سال گذشته جشنواره قلم‌تراش برتر در استان برگزار و استادکاران خوب قلم‌تراش و آثار ماندگار معرفی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از آغاز فصل جدید مرمت‌ها در گنبد تاریخی سلطانیه خبر داد و افزود: یکی از کارهای بسیار خوبی که امسال آغاز خواهد شد، مرمت تزئینات ایوان شمالی و شمال‌غربی است. طبق برنامه زمان‌بندی برای هفته میراث‌فرهنگی، ایوان شمالی رونمایی می‌شود.

ارجمند افزود: تزئینات مختلفی را در داخل گنبد آغاز کرده‌ایم. علاوه بر این احیای ورودی دروازه شمالی جزو برنامه‌های اصلی این اداره‌کل در گنبد سلطانیه است.

وی با یادآوری اینکه محوطه‌سازی، مرمت و احیای برج و باروی گنبد سلطانیه جزو برنامه‌های اصلی است که کارگاه آن هم‌اینک فعال بوده و یکی از برنامه‌های خانه سازی برج و بارو است، ادامه داد: علاوه بر این، بازار بزرگ زنجان جزو برنامه‌های مرمتی این اداره‌کل به شمار می‌رود. همچنین کار مرمت بقعه قیدار نبی، چلبی‌اوغلی، امام‌زادگان و ابنیه‌های مختلف تاریخی را نیز در قالب مرمت‌های اضطراری استان و تک‌پروژه‌ها آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اقداماتی که در خصوص برج و باروی زنجان انجام شده است، گفت: برج و باروی زنجان در منتی‌الیه جنوبی شهر زنجان قرار گرفته که تقریباً یک‌چهارم برج و بارو تملک، آزادسازی و مرمت شده و مابقی برج و بارو در داخل ملک افراد ساکن در آن منطقه است، به همین خاطر باید جزو برنامه‌های تملک قرار گیرد که اگر تملک‌ها به صورت کامل صورت گیرد، املاکی که بر روی برج و بارو ساخته شده است، تخریب می‌شود و برج و بارو بعد از اینکه به طور کامل بیرون آمد، نسبت به مرمت آن اقدام خواهد شد.

ارجمند افزود: سال گذشته توانستیم معدن نمک چهرآباد را به عنوان پایگاه ملی میراث‌فرهنگی به ثبت برسانیم که اتفاق بسیار مهمی بود که به تبع آن اعتبارات خوبی نیز به استان تخصیص داده خواهد شد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید