فعالان صنایع دستی در زنجان 4 هزار میلیون ریال تسهیلات گرفتند

فعالان صنایع دستی در زنجان 4 هزار میلیون ریال تسهیلات گرفتند
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از پرداخت 4 هزار و 350 میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی در زنجان خبر داد.

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از اعطای ۴ هزار و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت به‌ منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران زنجانی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: این تسهیلات با همکاری بنیاد برکت و طبق مفاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد برکت و بانک مهر ایران به‌ منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران پرداخت می‌شود.

وی گفت: این منابع مالی به صنعتگران به شکل قرض‌الحسنه با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا شده است.

ارجمند با اشاره به اینکه اولویت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده با آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها است، اضافه کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مأموریت محرومیت‌زدایی و معاونت صنایع‌دستی با رسالت حمایت از صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در مأموریت اشتغال آفرینی این افراد، هم‌افزا شدند و با نگاهی همسو از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران این حوزه حمایت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه احیای و توسعه صنایع‌دستی بومی استان، معرفی آنها از اهدا پرداخت این تسهیلات است، اضافه کرد: ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی عمده و بومی استان زنجان به شمار می‌رود.

وی همچنین از انجام بازدیدهای نظارتی از کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد و گفت: روزانه بین ۸ تا ۱۰ اکیپ برای بازرسی در سطح استان اعزام‌ شده‌اند.

ارجمند تصریح کرد: هدف از اجرای طرح ۴۶۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، انجام مستندسازی مسائل مهندسی ایمنی و بهداشتی کارگاه‌های صنایع‌دستی و ارائه اطلاعات و مستندات به اداره‌کل برای دسته‌بندی و درجه‌بندی این کارگاه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هر محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است، صادرات صنایع‌دستی علاوه بر ارزآوری در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است و می‌تواند بخش مهمی از صادرات غیرنفتی کشور را به عهده گیرد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید