صنعتگران صنایع‌ دستی زنجان تسهیلات دریافت می‌کنند

صنعتگران صنایع‌ دستی زنجان تسهیلات دریافت می‌کنند
الناز خدایی فرد در گفت و گو ایرنا افزود: این تسهیلات با همکاری بنیاد برکت و طبق مفاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد برکت و بانک مهر ایران به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران اختصاص‌یافته است.

 الناز خدایی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با همکاری بنیاد برکت و طبق مفاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد برکت و بانک مهر ایران به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: این منابع مالی به صنعتگران به شکل قرض‌الحسنه با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا شده است.

به گفته این مسوول، اولویت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده با آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها است.

وی اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مأموریت محرومیت‌زدایی و معاونت صنایع‌دستی با رسالت حمایت از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مأموریت اشتغال آفرینی این افراد، هم افزا شدند و با نگاهی همسو از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران این حوزه حمایت می‌کنند.

خدایی فرد علاوه بر احیا و توسعه صنایع‌دستی بومی استان، معرفی آنها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی عمده و بومی استان زنجان به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان، سه رشته منسوخ‌شده  شناسایی شده است که احیا و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن هستند بسیار ضروری است و این برنامه در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان قرار گرفته است.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید