مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان: استان زنجان بزرگترین مرکز صنایع دستی فلزی کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان: استان زنجان بزرگترین مرکز صنایع دستی فلزی کشور است
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: این استان بزرگترین مرکز تولید صنایع‌دستی فلزی در سطح کشور است.

سید سعید صفوی ظهر پنجشنبه در دیدار معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استاندار زنجان، به فرصت بسیار طلایی برگزاری دو جشنواره و نمایشگاه ملی به طور همزمان به میزبانی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استان زنجان در دو جشنواره ملی میزبان نمایندگان ۳۱ استان از سطح کشور است.

وی اظهار کرد: استان زنجان پتانسیل بالقوه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد و این فرصت باید غنیمت شمرده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: کارخانه کبریت زنجان نقش بسزایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد و در حال حاضر کارخانه کبریت زنجان نقش بسیار پررنگی را در اجرای برنامه‌های فرهنگی استان زنجان بر عهده دارد.

صفوی تاکید کرد: به دلیل بازسازی ساختمان قدیمی و ایجاد فضای سبز مفرح هم‌استانی‌ها، ساعات خوشی را در این مکان سپری می‌کنند.

وی بر لزوم حمایت‌های بیشتر و تزریق منابع مالی برای توسعه میراث‌فرهنگی استان زنجان تاکید کرد و بیان داشت: امسال برای حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان زنجان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان تصویب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت این حوزه لازم است، حمایت‌های بیشتری از این صنعت انجام شود و بانک‌ها نیز باید همکاری بیشتری با حوزه میراث‌فرهنگی به جهت ارائه تسهیلات مالی داشته باشند.

صفوی گفت: استان زنجان بزرگ‌ترین مرکز صنایع فلزی کشور است و در حوزه صنایع‌دستی ما بزرگ‌ترین صنایع‌دستی در حوزه صنایع فلزی هستیم و از سوی دیگر به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده‌ایم اما متأسفانه مردم زنجان اطلاع دقیقی از صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی استان خود ندارند.

وی تصریح کرد: مجوز ایجاد مرکز ایران‌شناسی برای استان زنجان اخذ شده و در راستای توسعه حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، مجوز ایجاد مرکز ایران‌شناسی در استان زنجان اخذ شده و از سوی دیگر مرکزی برای آموزش بانوان علاقه‌مند به یادگیری فعالیت‌های صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی به محوریت استان زنجان ایجاد خواهد شد.

در ادامه شهردار زنجان گفت: پروژه سبزه‌میدان پروژه بزرگی است و تلاش شده تا گلوگاه‌های آن احصا شده و همه مواردی که باعث توقف طرح است، حل شود.

علیرضا فیروز فر با بیان اینکه در این پروژه احداث ۶۵ غرفه مفید و ۱۵ غرفه خدماتی پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: همچنین ساخت تالار شهر نیز در این محل در نظر گرفته شده است.

وی یاد آورشد: در حال بهینه‌سازی معابر هستیم و وسعت فضای سبز در پروژه زیاد است و دو طرف باغ‌راه خواهد بود.

شهردار زنجان افزود: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای احداث فضای سبز و ۳۰ میلیارد تومان برای روشنایی محل هزینه شده است.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید