نوروز امسال ۹۷۰ میلیارد صنایع دستی در زنجان فروخته شد

نوروز امسال ۹۷۰ میلیارد صنایع دستی در زنجان فروخته شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان گفت: نوروزامسال بیش از ۹۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی در زنجان فروخته شد.

ارجمند گفت: از ۲۶ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین امسال با توجه به حضور گردشگران در استان زنجان شاهد رونق چشمگیر فروش صنایع دستی در بازارچه‌ها فروشگاه‌های صنایع دستی زنجان بودیم.

او می گوید: نزدیک به ۵۸۰ فروشگاه ثابت صنایع دستی و هفت بازارچه صنایع دستی موقت با ۶۸ غرفه در ایام نوروز فعالیت داشتند که میزان فروش صنایع دستی آن‌ها در مدت مذکور ۹۷۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان گفت: هفت بازارچه در شهرستان‌های طارم، خدابنده، سلطانیه، زنجان و ابهر دایر شده بود که بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی متعلق به مس، چاقو، چاروق، ملیله، انگشتر، گیوه، گلیم، سفال و سرامیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، مصنوعات چرمی، صندوق‌های چوبی و فرش‌های دست بافت  بوده است.

ارجمند به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله‌ زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان قابل توجه بوده و زنجان جزو سه استان برتر تولید صنایع‌دستی فلزی در کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: از تمامی ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش، در زمینه فروش محصولات تولیدی استان از صنعتگران حمایت کنیم و موجبات دلگرمی آن ها را فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان فروش صنایع دستی نیز مختص چاقو بود، گفت: هم اکنون بیش از  هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۸۰۰ کارگاه چاقوسازی مشغول این حرفه هستند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید