سودآوری در صنایع‌دستی با وجود مشتری محقق می‌شود/ حامی هنرمندان در پیشرفت و بازاریابی هستیم

سودآوری در صنایع‌دستی با وجود مشتری محقق می‌شود/ حامی هنرمندان در پیشرفت و بازاریابی هستیم
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با تأکید بر این‌که سودآوری در حوزه صنایع‌دستی محقق نمی‌شود مگر با وجود مشتری، بیان کرد: مشتری لزوما نباید درون استان باشد و ما باید مشتری خود را در استان‌های دیگر و کشورهای خارجی نیز پیدا کنیم.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان،همزمان با سفر ۲ روزه رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و میثم آسوپا مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌‌عنوان نماینده تام‌الإختیار وزیر با حضور در اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، نشست مشترکی با صنعتگران صنایع‌‌دستی شهرستان اهواز درخصوص مشکلات آن‌ها برگزار کردند.

 

مریم جلالی  در این نشست با بیان این‌که در حوزه صنایع‌دستی باید تعریف جدیدی از حمایت ایجاد کنیم، افزود: حمایتی که فقط شامل مستمری دادن و بیمه کردن باشد فقط صنعتگر را بدهکار می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خطاب به هنرمندان حاضر در نشست عنوان کرد: نگاه مهندس ضرغامی به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی این است که شما آن‌قدر باید رشد کنید که خود به دولت کمک کنید، چرا که توجه به بخش خصوصی و توجه به خلق ثروت در صنایع‌دستی بسیار اهمیت دارد.

او با قدردانی از وزیر میراث‌فرهنگی برای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی بیان کرد: حضور آقای آسوپا در میزهای خدمت به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر نیز باعث می‌شود که جریان اطلاعات بین شما به عنوان صف و ما به عنوان ستاد بیشتر باشد. همچنین سفرهای استانی نیز کمک می‌کند که ما نقطه‌های مبهم این جریان را بشناسیم.

جلالی تصریح کرد: از معاونان صنایع‌دستی در سراسر کشور به‌ویژه آقای قاسمی که از مسئولان پیشکسوت خوزستان در حوزه صنایع‌دستی است و به تعبیر برخی پدر صنایع‌دستی استان محسوب می‌شود، تشکر می‌کنم. عزم همه مسئولان و صنعتگران باعث رونق صنایع‌دستی می‌شود و من از این نشست‌ها و گفت‌وگوها استقبال می‌کنم چراکه این مفاهمه‌ها باعث به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد و در نهایت یک انتفاع ملی می‌شود.

او با تأکید بر این‌که سودآوری در حوزه صنایع‌دستی محقق نمی‌شود مگر با وجود مشتری افزود: مشتری لزوماً نباید درون استان باشد و ما باید مشتری خود را در استان‌های دیگر و کشورهای خارجی نیز پیدا کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: خوشبختانه در گفت‌وگویی که با صنعتگران اهوازی داشتم، دیدم که بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صفحات شخصی در زمینه بازاریابی برای محصولات خود فعال هستند. ما نیز در حد بضاعت خود هر کمکی در راستای پیشرفت و بازاریابی شما بتوانیم انجام می‌دهیم، البته باید در نظر داشت که ما با مثلث قانون، عرف و شرع نیز مواجه هستیم که این مثلث باید به صورت متناسب پیش رود.

او خاطرنشان کرد: خانواده صنایع‌دستی، خانواده‌ای نجیب، مظلوم و کم‌توقع است و امیدواریم که بتوانیم در دوره جدید، اوج و خاطرات خوب گذشته را با رویکرد جدیدی در آینده صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

در پایان این نشست، هنرمندان صنایع‌دستی حاضر در نشست طی گفت‌وگویی صمیمانه با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و همچنین نماینده تام‌الإختیار وزیر میراث‌فرهنگی، مشکلات خود را بازگو کردند و با آنان به تبادل نظر پرداختند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید